reneepekkala

Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Reneé Pekkala - 10 maj 2014 21:58

Eftersom att Erik är iväg på "fiskeresa" så kom jag på att jag ville göra något med Elias, istället för att bara sitta hemma. Så det blev buspalatset! Vilken tur att min syster skulle dit idag, för då hade vi någon att umgås med dessutom, också fick jag träffa både syster och söta Leon. Elias tyckte att det där var en riktig höjdare, speciellt rutchkanan. Han har aldrig blivit direkt påverkad av att andra barn ibland skriker och gråter, det var mycket skrik och gråt där, så det var ingen som helst fara, han kröp runt för fullt ändå, snubblade och härjade. 
Påvägen in så lyckades han inte somna så han fick hoppa över förmiddagsluren, och påvägen hem så var det samma sak, han lyckades sova en kort stund i barnvagnen. Så jag visste att ikväll kommer en attack komma. Elias brukar få nattskräcks attacker. Men jag har börjat lära mig när dom kommer. Så nu går det mycket fortare att få honom att somna om igen. 
Första gången det skedde så var jag och Erik helt skräckslagna. Dock så hade jag läst om det, så jag hade mina aningar om vad det var. 
Men eftersom att Elias sovit så lite idag, och fått så mycket nya intryck idag så förtstog jag att en attack skulle komma ikväll med. Men idag tog det bara 5 minuter att somna om i alla fall. 

Nu sover han så sött igen. Hoppas att han sover resten av natten. Jag är helt slut idag och skulle behöva några timmars sammanhängande sömn. Men det återstår att se. 

Förövrigt är jag über stressad över skolan! Min lärare informerade mig i fredags om att jag måste göra hela Engelska B´s gramatik! Trodde jag klarat det, men icke sa nicke. Så det känns lite stressigt. Dock så fick jag också höra att jag nu är helt klar med Matematik A (äntligen!!!) så jag har ju bara engelska kvar tills skolan slutar, så kan lägga all krut på det! Men det kändes lite mycket att göra. Men aja, Erik får göra skäl för namnet pappaledig, och jag för distansplugg de kommande veckorna helt enkelt! 
Btw, så klarade jag matteprovet med 14 av 15 rätt! Är skapligt stolt över mig själv, trodde aldrig att jag skulle klara ett prov så bra. Känns skönt! 

Imorgon är det söndag, får se när Erik kommer hem. Hade hoppats hinna med ett gympass. Men det får vi se om det blir. Nu ska jag läsa bok, har en  bok att läsa ut i engelskan med. Intressant bok, ska tydligen vara väldigt sorglig, men har inte kommit till det än antar jag. Får se vad som händer i den snart. Har funnit ett stort intresse för att läsa, har aldrig tagit mig tiden till det förut. Men nu när det varit ett 'måste' så har jag insett att det är skön avkoppling att läsa bok före jag lägger mig. 


Godnatt världen, see ya later aligator! :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen till mig :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards