reneepekkala

Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Plask i plurret och en knäppande höft

Av Reneé Pekkala - 20 maj 2014 22:34

Idag så hade jag inbokad tid till sjukgymnasten för min förbaskade höft! Och det var ju som jag också trott, en inflammation i muskeln. Tydligen är det för att jag har något som så vackert kallas för "snapping hip" eller på svenska, knäppande höft. Det innebär att musklerna är för korta och glider över höften och gör att det knäpper och dom ömmar och blir lätt inflammerade. Jag fick några övningar att göra några dagar i veckan och kunde förövrigt fortsätta min vanliga träning. Thank God! 
Håller tummarna för att det ska hjälpa så att det här blir bättre. Trött på denna smärta nu. Och trött på att ha ont i magen av tabletterna. Blörk! 

På tal om smärta, så Elias har varit rätt kinkig hela dagen. Han har sovit dåligt två nätter i rad så antar att det kan ha med det att göra. Men nu har äntligen tänderna spruckit fram så förhoppningsvis så sover han bättre inatt. Men ja, back to subject. Eftersom att han har varit så kinkig så tänkte att att ett bad kanske gör allt bättre, han älskar vatten och att bada. Men eftersom att jag hade så ont så kände jag att jag inte orkade tappa upp badkaret och krångla. Så vi kom på en bättre lösning:

 


Han fick bada i vasken! 

Och det fungerade ju alldeles utmärkt! Han var glad och nöjd och jag slapp få ondare. Och det var ju extra roligt att leka med vattenkranen! :) 


På tal om vatten. Igår var sista babysimmet för i sommar. *snyfft*. Tur dom har öppet ett tag under sommaren i alla fall så vi kan gå dit och bada ändå! Elias älskar verkligen att simma så vill ju låta honom kunna fortsätta med det. Får se om han får ta ett dopp i sjön till sommaren med ;) 
                                                                                 

Nu är det dags för mig att lägga mig att sova. Jag trodde jag skulle orka läsa bok men huvudvärken smyger sig på (borde verkligen skaffa glasögon igen) så jag lägger mig helt enkelt och sover istället. Hejhopp.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Reneé Pekkala - 11 maj 2014 20:35


                                Idag var vi ut i vårvädret till parken och gungade. Elias blir så glad av att gunga och tyckte inte det var så jätteroligt att gå därifrån ända tills det kom en helikopter farandes över huvudet på oss. Då ble...

Av Reneé Pekkala - 10 maj 2014 21:58

Eftersom att Erik är iväg på "fiskeresa" så kom jag på att jag ville göra något med Elias, istället för att bara sitta hemma. Så det blev buspalatset! Vilken tur att min syster skulle dit idag, för då hade vi någon att umgås med dessutom, också fick ...

Av Reneé Pekkala - 9 maj 2014 21:28


                              Idag tog jag lilla Reneé i hand och gick på möte, när vi gick därifrån skuttade vi tillsammans i regnet. Allt för länge har hon fått suttit intryckt i ett hörn, skakandes, rädd, ledsen och övergiven. Allt jag inte vil...

Presentation


Hej och välkommen till mig :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards